Nederlandse start-up opent kantoor in Kuala Lumpur

Press release March 15, 2016

De succesvolle Amsterdamse start-up Saleduck, die inmiddels miljoenen consumenten helpt bij het vinden van online aanbiedingen, heeft na de uitbreiding naar 8 Europese landen nu ook een kantoor in Azië geopend.

“De Aziatische e-commerce markt is met 770 miljard inmiddels veruit de grootste ter wereld. Ook de groei van 44% procent in 2014 is vele malen sterker dan in de rest van de wereld. De beslissing was dus snel gemaakt.” zegt CEO Domingo Karsten.

In het kantoor in Kuala Lumpur werken vanaf de start 12 mensen. Het is een team dat bestaat uit lokale marketing medewerkers en technische ontwikkelaars. Daarmee komt het totaal aantal medewerkers bij Saleduck op 35. CTO Ben Rogmans en commercieel manager Rosanne Hortensius zijn naar Kuala Lumpur verhuisd om leiding aan het team te geven. Het bedrijf wil dit jaar in vijf Aziatische markten websites lanceren.

Met open armen ontvangen

De start-up heeft de ontvangst in Maleisië als warm ervaren. “Het klimaat voor start-ups is verrassend goed in Maleisië. We kunnen hier makkelijk zaken doen, zeker nu de lokale overheid onze ambitieuze plannen beloond heeft met de fel begeerde MSC status.” aldus Ben Rogmans jr.

De MSC status wordt door de Maleisische overheid beperkt verstrekt om innovatieve multimedia bedrijven en start-ups grote bedrijfsmatige voordelen te bieden. Daarmee hoopt het land de Silicon Valley van Zuid Oost Azië te worden.

Saleduck is nu al beschikbaar in Maleisië en Singapore, waar het een samenwerking heeft met grote partijen zoals AirAsia, Uber en Groupon.

Tot op heden is Saleduck gefinancierd uit eigen middelen, maar voor het eerst in het bestaan van de start-up is het bedrijf in gesprek met externe investeerders uit binnen- en buitenland, om nog sneller te kunnen groeien. De beoogde investering bedraagt 500.000 euro.

Sjoerd Copier, CEO, tel. +60 32 24 22 075