E-handel vækst og de mest populære shopping-kategorier i Danmark (infographic)

Press release July 8, 2015

En infographic over E-handel i DK af Saleduck

Tilbudssiden Saleduck.dk har lavet en undersøgelse om e-handel vækst og de mest populære købskategorier i Danmark. Undersøgelsen viser en gennemtrængende brug af internettet blandt alle aldre i DK. Hvorved internettet er en afgørende kilde til information for de danske online shoppere.

Computeren er stadig den mest brugte online enhed, som danskere foretager deres online køb på eller til informationssøgning vedr. online køb. De bruger internettet til at finde inspiration, sammenligning, råd og forberedelse til online shopping. Smartphones ligger på en andenplads og smartphones bruges lige så meget til at komme på nettet som computere og tablets, dog ikke til onlinehandel. På tredjepladsen ligger tablets, der er mindre brugt ift. computeren og smartphonen.

E-handelsmarket i DK vokser stigende og i maj 2015 shoppede 3.4 mio. danskere på nettet. Danskernes mest foretrukne shopping-kategorier er som følgende: billetter til teater & koncerter, rejseprodukter, tøj & sport/fritidsudstyr, computer hardware, bøger & aviser og video- eller computerspil.

Infographic af e-handel i DK - lavet af Saleduck.dk indeholder de mest populære shopping-kategorier i Danmark.

.dk infographic ecommerce

Om Saleduck – Bridge Shopping Portlas BV

Bridge Shopping Portals BV blev grundlagt i 2012, Amsterdam. Dette selskab har stiftet Saleduck og alle Saleducks hjemmesider med i alt 17 medarbejdere. Alle hjemmesider tiltrækker over flere tusinde besøgende hver måned.

For spørgsmål, kommentarer eller henvendelser til grafisk materiale, kontakt venligst:

Trinh Vu

Country Manager Denmark